Het perfecte Trainingsprogramma om jou spiermassa op te bouwen!

Twee mensen die push-ups aan het doen zijn

Wil jij weten wat het perfecte trainingsprogramma voor jou is? Lees dan dit artikel.

Je kent het wel de zomerdagen komen eraan en jij wil een gespierd lichaam hebben met een laag vetpercentage.

Herkenbaar, maar is dat eigenlijk wel mogelijk in zo’n korte tijd en hoe? Dat ga ik je uitleggen!

Buiten sporten

Vet omzetten in spiermassa is dat makkelijker dan spiermassa opbouwen?

Met krachttraining verbrand een gemiddelde persoon na 30 minuten ongeveer 170 calorieën. Echter zit hier nog wel verschil in, door bepaalde manieren van (kracht) trainen kunnen er nog meer calorieën verbrand worden.

Helaas werkt het niet zo dat je vetmassa kan omzetten in spiermassa, kortgezegd in vetmassa zitten niet de juiste bouwstenen voor spiermassa.

Wel is bewezen dat spiermassa tijdens de rust meer calorieën verbrand dan andere weefsels, waaronder vet.

Dus eigenlijk is spiermassa opbouwen ook heel effectief voor het verbranden van vet, zeker als je gebruik maakt van een high-intesity traingsschema. Onderaan dit artikel zie je het beste programma! Maar hoe bouw je nou eigenlijk spiermassa op? 

Hoe kan je jou spiermassa opbouwen?

In de basis bouw je spieren op door kleine scheurtjes in de spier te creëren, er ontstaat spierpijn door schade aan de spiervezels.

Vervolgens gaat het lichaam aan het werk om deze te herstellen en te verbeteren. Spierpijn houdt meestal 48 tot 72 uur aan, hierna kun je vervolgens weer dezelfde spiergroep trainen en na een aantal keer de training intensiveren. 

Door zogenoemde dropsetjes te doen ga je de intensiviteit van je workout opvoeren en dus meer calorieën verbranden, tijdens het opbouwen  van je spiermassa. 2 vliegen in 1 klap dus zou je denken.

Echter bestaat het opbouwen van spieren niet alleen uit het heffen van gewichten. Er komt ook een dieet bij kijken die aangepast is op jouw metabolisme. 

Voedingsschema

Met fitnessen werk je vaak met de 80/20 regel, de 80/20 regel staat voor procenten. Spier opbouw bestaat namelijk voor 80% uit voeding en voor 20% procent uit trainen.

Dit komt omdat het lichaam genoeg bouwstoffen nodig heeft om de formule van spieropbouw te bereiken. Het aantal voedingsstoffen wat je binnen moet krijgen word berekend door je lichaamsbouw, gewicht en lengte.

Foto van iemand die veel is afgevallen

Vaak word er per kilo lichaamsgewicht 2 gram eiwit gerekend en 1 gram vet afhankelijk van wat je doel is.

Het is daarom wel handig om een voedingsschema en trainingsschema te hebben zodat je gelijk goed begint en je niet meteen al je (beginners) motivatie verliest, doordat je geen progressie maakt.

Coaching

Coaching is misschien nog wel 1 van de belangrijkste aspecten tijdens het fitnessen, door coaching kun doormiddel van de juiste handvaten en tips in korte tijd de meeste progressie behalen.

Door kennis te krijgen van ervaren sporters kun jij de fouten vermijden die zij wel zijn begaan. In het Droog Trainen Fitness protocol gaat er gekeken worden naar een voedingsschema waarbij je toch de dingen kan eten die je lekker vind.

Daarnaast wordt er ook gekeken naar een trainingsschema die voor jou geschikt is, waaronder een trainingsschema voor thuis. 

Samen gaan we met jou het gevecht aan om een een gespierd lichaam te krijgen zonder jezelf helemaal te verhongeren.

Twee mensen die push-ups aan het doen zijn.

Het perfecte trainingsprogramma voor spieropbouw!

Alles wat je nodig hebt in één simpel te volgen protocol!

Wij hebben dit succesvolle protocol geschreven zodat jij 100% zelfstandig aan de slag kan. Jij krijgt alle praktische en nuttige informatie die jij nodig hebt om resultaat te bereiken.

Geen overbodig info. Gewoon een helder stappenplan met alle informatie over training, voeding en lifestyle ​waar jij resultaat mee gaat bereiken.

  • De exacte methode die wij gebruiken om ons vetpercentage te verlagen
  • Inzicht in jouw dagelijkse calorieverbruik (voor jouw lichaam en levensstijl) 
  • Uitleg ​hoe wij “diëten” (alles eten wat je lekker vindt en toch vet verliezen)
  • Uitleg over effectief trainen voor optimaal resultaat (​krachttraining en cardio)
  • Onze ​exacte strategieën voor blijvend vetverlies (geen jojo effect meer)

Ben jij klaar om alles te weten te komen over fitness, voeding, trainen en lifestyle?
neem dan gerust een kijkje op ons fitness protocol!

”Education is the most powerful weapon”

2 reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *